24 Eylül 2012 Pazartesi

Hangul Yazma

Klavyemizi hangul karakterlerine çevirmek için  sırasıyla;


Başlat >> Denetim Masası >> Klavyeleri veya diğer giriş yöntemlerini değiştir.


Sonrasında şekillerdeki oklara göre işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Üstteki şekilde "Klavye değiştir" 'e tıklıyoruz.  Sonrasında açılan alttaki gibi sayfada "Ekle" diyoruz. 



Eklenmek üzere açılan dillerden Kore dilini bulup, altındaki klavyeden "Microsoft IME" 'yi seçiyoruz. Sonrasında "Tamam" 'a basıyoruz. (Alttan birinci şekil.) Alttaki ikinci şekilde görüldüğü gibi Kore dili Ime'yi seçip "Tamam" 'a basıldıktan sonra, aşağıdaki araç çubuğunda seçilebilecek dillerde Koreceyi görebilirsiniz.


Araç çubuğundaki yapılacak işlemleri aşağıdaki şekildeki okları takip ederek uyguladıktan sonra artık kore alfabesi karakterleriyle yazabilirsiniz. Normal latin alfabesi yazmak istediğinizde, bu işlemin tam tersini uygulayarak 가 harfine tıklayıp, A harfi gözüktüğünde sanki "EN" seçeneği seçilmiş gibi klavyeyi kullanabilirsiniz.


Bu işlemi yaptık, ama hangi harfte hangi karakter var nasıl yapacağız derseniz :) Ben yapışkanlı kağıtlara karakterleri yazıp klavyeme yapıştırdım. Deneyebilirsiniz. Çokta sevimli oldular :) Yerleştirme için aşağıdaki resim faydalı olacaktır. Kolay gelsin...



harfi için, " shift +  "                                ㅒ harfi için, " shift +  "
ㅉ harfi için, " shift +  "                                ㅖ  harfi için, " shift + ㅔ"
 harfi için, " shift +  "
 harfi için, " shift +  "
 harfi için, " shift + ㅅ "


Güldem KÖKLEM

2 yorum:

  1. güldem abla blog açtığını gördüm yeppudaa da. ben kimim tahmin et :D PortakalÇiçeği >.< benim bloğumada beklerim ^^ takibe aldım :)

    YanıtlaSil
  2. Hehe kız nerelerdesin sen. Bende diyordum, kimki Zeynep acaba:) Portakalçiceğimmiş. Hoşgeldin sefalar getirdin.

    YanıtlaSil